Egyre többet költ kutatás-fejlesztésre Kína

MTI Sajtóadatbank, 2015. március 16. 08:43

Évről évre növeli kutatás-fejlesztésre (K+F) fordított kiadásait Kína, amely már a teljes bruttó hazai termék több mint két százalékát költi erre - adja hírül a China News Service honlapján.

A hírportál idézi Van Kangot, az ország tudományos és technológiai tárcáját vezető minisztert, aki egy kínai újságíróknak tartott sajtótájékoztatón beszélt a témáról. Van úgy fogalmazott, hogy a K+F-re fordított összegek lendületesen nőnek, tavaly már a GDP két százalékát is meghaladták, és nagyjából 185 milliárd dollár körüli összeget tettek ki. A kutatás-fejlesztésre fordított kiadások háromnegyed része a vállalati szféra képviselőitől származott, őket a központ a jövőben is ösztönzi a minél nagyobb költésre, emellett pedig a kormány is mind többet áldoz K+F-re - mondta Vang. A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tavalyi tanulmánya szerint az évtized vége előtt Kína költheti a világon a legtöbbet kutatás-fejlesztésre, megelőzve az Egyesült Államokat és az Európai Uniót.
 

Peking célja, hogy 2019-re a K+F büdzséje a GDP 2,5 százalékát is elérje. Az innováció a jelenlegi ötéves tervben is kiemelt helyen szerepel, aszerint a szabadalmak számát az évtized közepére százezer lakosra számolva 3,3-re kell emelni. A befektetett összegek emelése mellett ugyanakkor az országban a minőségi innováció fejlesztésére is szükség van, sok téren ugyanis még mindig függ a külföldi technológiáktól, s a hazai fejlesztések színvonala is kívánnivalót hagy maga mögött - hívják fel a figyelmet a hazai szakértők újra és újra a sajtóban. Az országban a szakképzés színvonalát is emelni kell, mivel Kína a világszínvonalú kutatók számát illetően is lemaradásban van.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést

Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól. 

2024. június 1. 10:19

Az LG új kampánya megtanít arra, hogyan nevelhetjük a hírfolyamaink algoritmusait

Az LG Electronics (LG) elindította Optimism your feed nevű globális kampányát. Az akció elsődleges célja, hogy pozitív és inspiráló tartalmak közzétételére ösztönözze a felhasználókat, és ezáltal egy optimistább hangulatot teremtsen a közösségimédia-platformokon. 

2024. május 31. 18:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52