Búcsú a csekktől: a digitális tranzakciók száma év végére elérheti az 1300 milliárdot

forrás: Prím Online, 2023. október 15. 13:47

Egyre inkább nagy teret hódítanak a digitális fizetési lehetőségek, amelyek népszerűsége továbbra is töretlen. Ezt támasztja alá a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb tanulmánya is, amelynek adatai szerint 2027-re az új fizetési módok (e-pénz, digitális pénztárcák, közvetlen utalások és QR-kódos fizetések) a teljes volumen mintegy 30%-át tehetik ki, míg a hagyományos digitális fizetések (beszedési megbízások, kártyás fizetések és átutalások) a teljes volumen várhatóan mintegy 70%-át fedik majd le. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben 19,8%, Európában 10,7% és Észak-Amerikában 6,5% növekedési ütem várható – derül ki a kutatásból

 

A pénzügyi vezetők nem elégedettek a jelenlegi cash-management szolgáltatásokkal 

 

A vállalati pénzügyesek több mint fele úgy véli, hogy a kereskedelem fokozódó globalizációja és az ellátási lánc folyamatos zavarai miatt nőtt meg az igény a hatékonyabb cash-management szolgáltatások iránt. További egyharmaduk szerint a változó (geopolitikai és kiberbiztonsági) kockázatok teszik a cash-management szolgáltatásokat nélkülözhetetlenné, míg közel 30%-uk szerint a növekvő infláció növeli a jobb forrásgazdálkodás iránti igényüket.

 

 

Összességében elmondható, hogy a gazdasági szereplők számára a bankok jelenlegi cash-management szolgáltatási kínálata kevéssé kielégítő. A vállalatvezetők több mint 70%-a nyilatkozott úgy, hogy okozott már számukra problémát a hanyagságból eredő jogvita, a hitelkockázat rossz értékelése és a késedelmes vagy kétszeres fizetések kezelése. A probléma forrása egyértelmű: háromból két vezető (63%) a múltból örökölt, elavult infrastruktúrát nevezi meg a hatékony cash-management legnagyobb akadályaként.

 

„Kutatásunkból világosan kiderül, hogy az értéklánc optimalizálásához elengedhetetlen a szilárd digitális bázis. A saját működési- és informatikai modelljeikben rejlő összetettség csökkentésével a bankok és a pénzforgalmi szereplők képesek lehetnek termelékenységük és teljesítményük javítására az ügyfeleik forrásgazdálkodási igényeinek kezelését illetően” – mondta Jeroen Hölscher (Global Head of Payments Services, Capgemini). 

 

 

A vállalkozások ugyanazt az ügyfélélményt várják el a bankjuktól, mint a lakosság

 

Az elvárások változnak: 2023-ra a vállalati ügyfelek 63%-a a kereskedelmi bankokéhoz hasonló fizetési élményt vár a bankjától. Azonban a helyi, regionális és nemzetközi szabályozásoknak való megfelelés (beleértve az ISO20022 szabványt és a SWIFT globális fizetési kezdeményezéseit) kevés teret hagynak az innovációba való befektetésre. 

 

A banki szolgáltatások átalakulás a szervezet legmagasabb szintjén történő elkötelezettséget, a célok összehangolását és a strukturális reformok tervezésének és végrehajtásának tökéletes koordinációját igényli. Mindeközben a bankoknak és pénzforgalmi vállalatoknak törekedniük kell a vállalati ügyfelekkel való stratégiai kapcsolat fenntartására, amelyhez a back office egyszerűsítése, új platformok használata a cash management hatékonyságának javítása érdekében, valamint a vállalati ügyfelek stratégiai partnerként, nem pedig szolgáltatóként való kezelése nagyban hozzájárulhatnak. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 19:47

Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja

Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.

2024. május 16. 14:43

Így működnek majd a távfelügyelt boltok

A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.

2024. május 16. 13:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38