Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az elemzés 147 rádió önbevalláson alapuló műsortükrét dolgozta fel különböző változók alapján. A médiahatóság az adások többségét rögzíti és tárolja. Egy nap hanganyaga körülbelül 900 Megabyte-nak felel meg rádiós műsorok esetében, a közel 104 év adata így összesen 33 Terabyte-ot tesz ki.
A zenei repertoár eltérő képet rajzol ki a vizsgált csatornáknál. Egy adó kiemelkedően sokszínűnek bizonyult: a Bartók rádió 37 864 különböző zeneszámmal szolgálta ki a közönségét, ebből csaknem 24 ezer külföldi és több mint 14 ezer magyar volt. Leggyakrabban a Berettyó Live sugározta ugyanazokat a műveket: átlagosan 164-szer szerkesztett műsorba egy-egy dalt. A legnagyobb ismétlésszámmal leírható csatornák közé tartozik még a Táska Rádió, de kiemelkedően magas értéket produkált a Rádió 1 Budapest is.
A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt, akinek dalai átlagosan ötévesek voltak. Több mint két és félszer annyiszor hallhattuk őt, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A népszerű művészek között feltűntek olyanok, akik csak néhány éve adták ki a szerzeményeiket, de megjelentek főként az előző évezredben tevékenykedők is, így a Bikini zenekar, Demjén Ferenc, az LGT és a Mária Rádió által sokat játszott Szentpéteri Csilla is.
A 2022-es évhez képest Azahriah lépett a legnagyobbat előre a ranglétrán, aki a 171. helyről a huszadikra lépett fel. A külföldi művészek közül – éppúgy, mint 2022-ben – egy albán származású amerikai énekesnő volt a legnépszerűbb: Ava Max. Friss, átlagosan kétéves dalokat hallhatott tőle a közönség. A második helyezett egy román énekesnő, Minelli volt. A top 20-ból tizenegy zenész az Egyesült Államokat képviselte, négy pedig az Egyesült Királyságot.
A vizsgált rádiók több mint 12 ezerszer játszották le a Szikora Róbert közreműködésével készült ValMar-szerzeményt, az Úristent, amely 2022-ben jelent meg. Már 2022-ben is ez lett az év dala, közel ugyanennyi lejátszást elérve. A top 20 külföldi zeneszám között csupán nyolc 2022-es található, a többi mind 2023-as. A győztes ezen a ranglistán Miley Cyrus Flowerje lett, amelyet több mint 15 ezer alkalommal játszottak le, megelőzve ezzel az összes magyar dalt – így ez lett az év legtöbbször játszott slágere a rádiókban.
A teljes kutatás az NMHH oldalán megtalálható.
Kapcsolódó cikkek
- Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
- Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
- Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban
- Európában csökkent, Magyarországon változatlan a tévénézésre fordított idő
- Több mint félmillió gyermekpornográf felvétel eltávolítását kezdeményezték tavaly világszerte
- Épül a Net-Coach-közösség
- A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH
- Az egyedül élő idősebbek különösen kiszolgáltatottak az online veszélyekkel szemben
- Átvették kinevezési okiratukat a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal új tagjai
- Ez a csalási forma szedi leggyakrabban áldozatait az idősek körében
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.