Felvásárlással menekül előre az AOL

MTI Sajtóadatbank, 2011. február 8. 09:16

Az internetszolgáltatók "nagy öregje", az AOL megvásárolja az amerikai internetes újságírás úttörőjét, a Huffington Post hírportált.

Az AOL (egykor America Online) internet szolgáltatóként tett szert hírnévre még a kilencvenes években az Egyesült Államokban, zártkörű, kizárólag az előfizetői számára elérhető szolgáltatásokkal. Az AOL szolgáltatásait kizárólag az AOL szoftvercsomaggal lehetett elérni.

A Huffington Post megvásárlásával - gyakorlatilag a túlélésért küzdve - médiavállalatként kívánja újra pozícionálni magát az AOL az internet megújuló világában.

A Time Warner média impérium nyolc éves együttműködés után 2009 decemberében szervezte ki az AOL-t a konszernből és tette ismét önálló vállalattá. Az "évszázad fúziójának" nevezett 100 milliárdos Time Warner-AOL összefonódásnak (AOL Time Warner, Inc.) a dot-com buborék kipukkadása vetett véget.

Az AOL egykori fő üzletága az internet-szolgáltatás előfizetői száma folyamatosan csökken és zsugorodnak a hirdetési bevételek is. Az AOL árbevétele tavaly 26 százalékkal esett az előző évhez képest. A vezetés költségtakarékossággal és elbocsátásokkal igyekszik mérsékelni ennek hatását.

Az egymillió dolláros alaptőkével 2005-ben alapított Huffington Post mára a leglátogatottabb hírportálok egyikévé nőtte ki magát az Egyesült Államokban. Havonta mintegy 25 millióan keresik fel az oldalt. A Huffington Post megalapítása óta első alkalommal tavaly ért el nyereséget, forgalmát pedig 31 millió dollárról 60 millióra növelte.

Tim Armstrong, az AOL vezérigazgatója szerint a Huffington Post integrálásával az AOL különböző szolgáltatásait az Egyesült Államokban havonta 117 millióan, világszerte pedig 250 millióan kereshetik majd fel.

A 315 milliós vételárral az AOL a hirdetések által finanszírozott, a felhasználók számára ingyenes hírszolgáltatási modell mellett tette le a voksot, illetve ennek az üzleti modellnek a sikerére tette fel a jövőjét.

Alig egy hete Rupert Murdoch médiamágnás ennek pontosan az ellenkezőjét képviselő üzleti modell, a fizetett internetes újság jövőbeni sikere mellett tett hitet a "The Daily" iPad-újság bemutatásával. A lap heti 99 centes előfizetési díjával lényegesen olcsóbb a nyomtatott verziónál.

Kulcsszavak: +céginfo AOL

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az LG új kampánya megtanít arra, hogyan nevelhetjük a hírfolyamaink algoritmusait

Az LG Electronics (LG) elindította Optimism your feed nevű globális kampányát. Az akció elsődleges célja, hogy pozitív és inspiráló tartalmak közzétételére ösztönözze a felhasználókat, és ezáltal egy optimistább hangulatot teremtsen a közösségimédia-platformokon. 

2024. május 31. 18:34

Szerte a világban népszerű az amerikai magyar „nyomokat” bemutató applikáció

Három éve indult útjára a digitális “jenki huszár”, azaz a Hello HuGo nevű applikáció, amely felhasználóbarát módon gyűjti össze a lehető legtöbb magyar vonatkozású pontot az USA-ban, amiből eddig több, mint 1500 található az appon. A ma már nívódíjas alkalmazást több, mint tízezer ember használja az Atlanti-óceánon innen és túl, Ausztráliától, Kanadán át Indiában, Belgiumban, Franciaországban, Mexikóban, Jamaikában és még több más országban keltette föl az emberek érdeklődését.

2024. május 31. 09:55

Növeli európai termelési kapacitását a Schneider Electric

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kedden megnyitotta okosgyárát Dunavecsén. A 28.000 négyzetméteres épületben ötszázan dolgoznak majd.

2024. május 30. 19:06

GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023 – a legnagyobb és legismertebb webáruházak rangsora

A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő, és ott a legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről. Az e-kereskedelmi kutató- és tanácsadócég a Mastercard közreműködésével idén négy tematikus forgalmi rangsort állított össze. A TOP15 legnagyobb forgalmú e-kereskedő mellett ismét elkészült az élelmiszerek és háztartási cikkek online értékesítésével foglalkozó kereskedőket tömörítő TOP10-es FMCG lista, valamint a legalább bruttó 5 milliárdos online kiskereskedelmi forgalmat elérő, 100%-ban magyar tulajdonú kereskedőkről is rangsor készült. Ebbe a mezőnybe idén is 13 magyar webáruház került be. 

2024. május 30. 17:19

A vállalkozások online jelentlétét tuningolja a Telekom

A Telekom megbízásából készült friss, reprezentatív kutatásból kiderült: a legtöbb vásárló számára nemcsak, hogy bizalmat építő, de vásárlást befolyásoló szempont az, hogy egy vállalkozásnak legyen saját honlapja. A Magyar Telekom legújabb szolgáltatása, az Instant Honlap segíti a gyors és hatékony online jelenlét kialakítását.

2024. május 30. 15:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52