A Chrome uralja a böngészőpiacot

A böngészőharcban nehéz kiigazodni, és sajnos, ahány felmérés, annyi eredmény. A Shareaholic a Chrome-ra vezetőpozíciójára esküszik, valamint az adatok alapján a PC-böngészők közül ez növekedett a legnagyobb mértékben.

Legutóbb egy Net Market Sharen megjelent felmérést ismertettünk, amely szerint az Internet Explorer áll az élen a böngészőharcban, ám most egy Shareaholic felmérés azt mutatja, a Chrome áll az élen a böngészőharcban.

A mostani felmérés 200 weboldal 250 millió egyedi látogatójának böngészőhasználatát mutatja ebben a naptári évben. Az adatok egyértelműen a Google Chrome elsőbbségét mutatják.

A korábbi felmérés a világszintű böngészőmegoszlást mutatja, ahol az IE áll a sor élén, ám a Shareaholic egyfajta trendet mutat be, amely a Chrome elsőbbségét jelzi a többi böngészővel szemben.

 

 

A top négy böngésző, vagyis a Chrome, Firefox, Internet Explorer és a Safari uralja a piac 80%-át.  A Firefox áll a lista második helyén 16,6%-kal, harmadik helyen Safari 16,15%-kal, negyediken pedig az Internet Explorer 15,62%-kal. A listavezető Chrome a piac egyharmadát uralja 34,68%-kal.

Ha az éves viszonylatot vizsgáljuk, az IE szépen lassan visszacsúszott a harmadik helyről a negyedikre (lásd az ábrán) miközben a Chrome egyre inkább növelte piaci részesedését. A Firefox is lefele ívelő tendenciát mutat, miközben a Safari szintén pozitív irányba mozdult el, csakúgy, mint a Safari in-app böngészője is.

 

 

Az adatokból az is látszik, hogy az okostelefonok elterjedésével a legnagyobb mértékű növekedést az Android böngészőnek sikerült produkálnia, egészen pontosan 26,75%-os növekedést, a legnagyobb zuhanást pedig a Shareaholic adatai alapján az Internet Explorer produkálta 23,81%-os csökkenéssel.

 

 

Forrás: Shareaholic Blog

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció