A v√°s√°rl√≥k aktivit√°sa viszi elŇĎre az online kiskereskedelmet

Az online vásárlással elŇĎször találkozók aránya az idei év végére  várhatóan egyszámjegyŇĪre csökken a mostani 12-14 százalékról, ezért a piac további növekedése sokkal inkább függ a vásárlók aktivitásának növekedésétŇĎl, mint újabb rétegek bevonásától - derül ki a GKI Digital és az ÁrukeresŇĎ.hu közös kutatássorozatának idei második felmérésébŇĎl.

A közlemény szerint a vásárlási aktivitás a minŇĎségi kínálat mellett leginkább a kényelmi és értéknövelt szolgáltatások folyamatos bŇĎvítésével erŇĎsíthetŇĎ.
 

A felmérés szerint a karácsonyi szezon után az év elsŇĎ negyedében jelentŇĎsen visszaesett a forgalom, ugyanakkor éves összehasonlításban mintegy 16 százalékos növekedés figyelhetŇĎ meg az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektorában.
 

Az év elsŇĎ három hónapjában a hat szektor együttesen több mint 30 milliárd forint forgalmat ért el, ami a növekedési ütemét, a pozitív várakozásokat és a vasárnapi boltbezárás hatásait tekintve a második negyedévben várhatóan már 40 milliárd forint fölé is emelkedhet.
 

A várakozások javulásában feltehetŇĎen nagy szerepük van a vasárnapi boltzárhoz kötŇĎdŇĎ feltételzéseknek.
 

A lakossági kutatások ugyanakkor azt jelzik, hogy az intézkedés miatt egyelŇĎre csekély tényleges emelkedés várható az online kiskereskedelemben, az érdemi hatások kialakulásához még több hónapra van szükség - teszik hozzá.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció