Black Friday Magyarországon

A Black Friday Globál oldalon nem csak a magyarországi híreket, de a világ minden tájáról találhatunk információkat a Fekete Péntekről. Górcső alá vették ezt a napot, hogy ne maradjunk le semmiről. Sőt, náluk megtalálhatjuk a legnagyobb árengedményeket, amelyeket a Picodi nyújt - a legjobb és a legnagyobb kedvezményeket gyűjtő portál a világon!

Alább a Black Friday Globál felmérését olvashatják.

 

A korábban csak az Amerikai Egyesült Államokban ismert esemény vitathatatlanul népszerűvé vált világszerte. A magyarok csaknem 90%-a hallott már róla.

 

A Black-Friday.Global Analysis Team az elmúlt években árgus szemmel figyelte a változásokat a piacon. Tisztában vagyunk vele, hogy mennyire fontos ez a nap mind a kereskedőknek – helyi és világszinten is – mind a vásárlóknak.

 

Hogyan változik a magyarok vásárlási hajlandósága és a kedvezmények mértéke novemberben? Mely termékkategóriák a legkeresettebbek? Vajon mennyit költenek a magyarok a Black Friday ideje alatt és miben különböznek a világ többi országában érdeklődő vásárlóktól?

 

Górcső alá vettük a Black Friday statisztikáit és 55 országból kértük meg a vásárlókat, hogy válaszoljanak az alábbi kérdésekre. Íme az eredmény:

 

Globális ismertség

 

 

 

A Fekete Péntek akció egy valódi jelenséggé nőtte ki magát – okkal. A Google adatai szerint az elmúlt 5 évben az internethasználók körében több, mint duplájára nőtt az érdeklődés az esemény iránt.

 

A világon szinte minden évben (és minden országban) újabb és újabb eladási rekordok dőlnek meg ezen a napon. Csak a nyugati országokban – ahol az amerikai trendek hamarabb ütik fel a fejüket és gyorsabban terjednek – tapasztalható szerény eladási növekedés Black Friday idején.

 

 

 

Az elmúlt 5 évben egyre népszerűbbé vált a Fekete Péntek és egyre többen csatlakoztak az akcióhoz. A felmérés szerint ebben az évben 10-ből 5-en (49,74%) szeretnének majd részt venni az akciózási hullámban – ez a szám 5,70%-kal magasabb, mint amit 2017-ben mértek (44,04%).

 

A magyar vásárlók több mint fele (54,16%) jelölte meg, hogy az idei Black Friday akció során online és hagyományos boltokban is kíván vásárolni. A hagyományos boltokat mindössze 4,17%-a a megkérdezetteknek preferálja, a csak online vásárlás mellett pedig 41,67% teszi le a voksát. A 2017-es adatokhoz képest jól látszik, a csak “offline”, azaz csak a hagyományos bolti vásárlás egyre inkább háttérbe szorul: tavaly a fenti arány még 16,47% és 55,29% volt (a mind offline mind online vásárlók aránya pedig 28,24% volt 2017-ben).

 

A világgazdaságra gyakorolt élénkítő hatás

 

 

A Black Friday népszerűségének növekedésével e jeles nap gazdaságra gyakorolt hatása is minden évben növekszik. Mind az 55, általunk vizsgált országban az online tranzakciók száma Fekete Pénteken jócskán meghaladja egy átlagos pénteki napon történő vásárlások számát. Vegyük szemügyre például a görög adatokat, ahol 2600%-kal haladta meg a forgalom egy átlagos kereskedelmi nap forgalmát, vagy például a Dél-Afrikai Köztársaságot, ahol 2571%-kal ugrott meg a tranzakciók száma. Az abszolút rekorder azonban Pakisztán, itt ugyanis ez a mutató kiugróan magas: 11 525%-kal többet vásároltak az emberek ezen a napon.

 

Nem meglepő, hogy a novemberi hónapban termelik az eladók a legnagyobb profitot. Egyes becslések szerint az éves megtérülés körülbelül 20%-át realizálják ebben a hónapban a kereskedők. Felméréseink szerint egyes piacokon – Egyesült Királyság, Görögország, Dél-Afrika – még ennél is nagyobb ez az arány: minden harmadik tranzakciót novemberben ejtenek meg a vásárlók.

 

Súlyos pénzek

 

 

 

A kérdőívet kitöltők válaszaiból kiderült: Észak-Amerika és Európa vásárlói költenek a legtöbbet a Black Friday akciózási hullám alatt. Ugyanakkor az ázsiai országokban – mint például Pakisztán, Malajzia és a Fülöp-Szigetek – viszonylag kicsi összeget szánnak a vásárlók erre a napra.

 

De mi a helyzet Magyarországon? Az átlagos magyar akcióvadász körülbelül 47 380 forintot költ el ekkor, ami körülbelül a fele az Egyesült Királyságban kimutatott összegnek. Ott ugyanis akár 107 ezer forintnak megfelelő fontot is szánnak az akciózásra az emberek (300 font). Kanadában még ennél is többet (640 kanadai dollárt), ami körülbelül 130 ezer forintnak felel meg.

 

A Black Friday legnépszerűbb termékei

 

 

 

Minden évben nagy hangsúlyt kapnak az elektronikai eszközöket árusító boltok – az akciózási láz után pedig sorra jelennek meg a fotók és cikkek, melyek az elektronikai áruházakban feltornyosult tömeget ábrázolja. Felmérésünkből azonban kiderült, hogy nem az elektronikai kütyük, hanem a ruházati cikkek viszik a prímet – a háztartási eszközök és okos készülékek csak a második helyet csípték meg a (vásárlók) népszerűségi listáján. Érdemes továbbá a könyveket, sporteszközöket és fehérneműket is megemlíteni, hiszen ezek a termékek is igen népszerűek a Fekete Péntek idején.

 

Drasztikus árzuhanás

 

 

Fekete Pénteken a kedvezmények mértéke akár a 80-90%-ot is elérheti, s bár annak ellenére, hogy az 1 dollárért vagy 90%-os kedvezménnyel megcsíphető termékek köre viszonylag kicsi, még így is igen jó üzleteket lehet kötni.

 

A tavalyi (2017) Black Friday adatok szerint Amerikában átlagosan 68%-os, kanadában 66%-os, Ukrajnában szintén 66%-os árzuhanás volt tapasztalható.

 

Ennél valamivel kisebb kedvezményt nyújtottak átlagosan az eladók Oroszországban (58%), Brazíliában (57%) és Törökországban (56%). A világszinten az átlag 55% volt.

 

Tavaly Magyarországon az online üzletek átlagosan 55%-os kedvezményt garantáltak – ezt az adatot figyelembe véve a várható 2018-as spórolás értéke (fejenként) elérheti a 57 909 forintot is akár.

 

Fekete Péntek Magyarországon a számok tükrében

  • A magyarok 90%-a tudja, hogy mi az a Black Friday és 49,74%-uk tervezi, hogy idén is részt vesz az akciózási hullámban
  • 54,16% gondolja úgy, hogy idén mind online mind offline boltokba ellátogat
  • Átlagosan több mint 49 000 forintot szánnak (175 USD) idén a magyar vásárlók ruhákra, elektronikai eszközökre, cipőkre

 

Módszertan és adatforrás

A riport a Picodi.com által közreadott adatok alapján készült. A Picodi.com 2010 óta a világ minden részéről gyűjtött akciókat és a Black-Friday.Global alapítója, mely a Fekete Péntek akciókra fókuszál. A felmérés 55 országból, 12 000 ember megkérdezésével készült.

 

Forrás: Black-Friday.Global

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció