Svájc első okostelefonbankjának koncepcióját a Horváth & Partners alakította ki

A svájci Cler Banknál kialakított okostelefonbank-koncepció érdemelte ki a WirtschaftsWoche német gazdasági hetilap Best of Consulting díját „Stratégia” kategóriában. Ezzel a digitalizációs projekttel a Horváth & Partners - amely Magyarországon IFUA Horváth & Partners néven működik - immár kilencedik alkalommal került be a legjobb német tanácsadó cégek közé.

A Cler a Coop Bank újrapozicionálásával jött létre, miután 2017-ben felvásárolta a Basler Kantonalbank. A jövőorientált átalakítási koncepciót a Horváth & Partners dolgozta ki a bankház számára. Így született meg a Cler, amely „Zak” applikációjával indította el Svájc első okostelefonbankját, kitörve ezzel a hagyományos kereskedelmi bankok közül.

 

A Cler forradalmasítja a bankolást Svájcban

A rebranding keretében végzett ügyfélkör-elemzéssel nyilvánvalóvá vált, hogy a Cler Banknak elsősorban 40 év alatti új ügyfeleket kell nyernie. A „Zak” koncepcióját ezért teljes egészében mobilbankként alakították ki és kifejezetten a fiatalabb, a digitális világot kedvelő ügyfeleket céloztak meg vele. 

 

A fejlesztés során a Horváth & Partners kipróbált stratégiai megközelítését agilis munkamódszertannal kombinálták. Ez döntő volt az applikáció gyors és sikeres megvalósítása szempontjából.

 

www.horvath-partners.com/

 

Innovatív funkciók

A „Zak” funkciói a fiatal célcsoport mindennapjaihoz igazodnak, figyelembe véve, hogy az ügyfelek hozzászoktak a közösségi médiához és az üzenetküldő applikációkhoz. Így például takarékperselyeket használhatnak, s ezek között ide-oda húzhatják a pénzt ahelyett, hogy merev alszámlákat kellene létrehozniuk, módosítaniuk vagy törölniük. Az ingyenes applikáció chatbot-üzenetküldőt is tartalmaz, ez éjjel-nappal támogatást nyújt. Ezen kívül egy integrált Zak-áruház, vagyis egy digitális piactér is működik, amelyen más vállalatok, például biztosítók és webáruházak jelenhetnek meg.

 

A Cler úgy pozicionálja magát, mint egy „digitális bank fizikai jelenléttel”. Ennek megfelelően elsősorban mobilbank, de személyes kapcsolatot is lehetővé tesz azok számára, akik ezt igénylik. Így a bank ki tudja elégíteni régi ügyfélkörének igényeit, s egyúttal egy új célcsoporthoz is eljut, optimalizálva az ügyfélszerkezetet.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció