Agilisra vált a Telekom hálózatos területe

Agilis működésre áll át novembertől a Magyar Telekom egyik legnagyobb létszámú szervezeti egysége, a hálózatok tervezéséért, fejlesztéséért és üzemeltetéséért felelős műszaki terület. A kereskedelmi és IT csapatok, illetve a Magyar Telekom legfontosabb támogató szervezetei Magyarország és az európai távközlési szektor eddigi legnagyobb transzformációs projektje keretében már egy korábbi lépcsőben váltottak az agilis munkamódszerre. 

A Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes által irányított terület átalakításának célja, hogy a folyamatok és a szervezet egyszerűsítésének köszönhetően a Telekom megőrizhesse technológiai vezető pozícióját és rugalmasabban reagálhasson az ügyfelek igényeire. 

 

„A távközlési piacon az elsők között vagyunk, akik elkezdik a hálózatos szervezetük felkészítését egy új időszámításra, melyben a gyors reakciókészség, az ügyfélközpontúság állnak majd a középpontban.  Rendelkezésünkre állnak a legújabb technológiák és tapasztalt, felkészült szakértőink vannak, így minden adott ahhoz, hogy rendszereink és szervezeteink egyszerűsítését követően megőrizzük technológiai vezető pozíciónkat és hálózataink még az eddiginél is jobb ügyfélélményt biztosítsanak. Vállalati szinten már több mint 18 hónapja elkezdtük alkalmazni az agilis módszertant, és most elhatároztuk, hogy ugyanezeket az elveket alkalmazzuk a hálózati területen is. Egy lapos, dinamikus szervezetet tervezünk létrehozni, amely vonzó lehet a legjobb műszaki szakemberek számára is, ezért megszűntettük a hierarchikusan felépülő igazgatóságokat, ágazatokat és osztályokat, amelyek helyett tribe-okat, hub-okat, chapter-eket és squad-okat hoztunk létre kevesebb vezetővel, a munkavállalók nagyobb felhatalmazottságával és egy új vállalati kultúrával” – mondta el Lubor Zatko, a Magyar Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese. 

 

Novembertől – a már korábban létrezhozott IT 4 IT, Digital Platform and Data Enablement tribe-okon túl - az alábbi agilis szervezeti egységek működnek majd a Műszaki Területen belül: 

  • A Transport Networks Tribe feladata a megbízható, nagykapacitású országos IP és transzport hálózat biztosítása a már meglévő és a megépülő gigabites és 5G hálózatokhoz, szolgáltatásokhoz. 
  • A Mobile Access Tribe biztosítja a mobil hang- és adatszolgáltatást a Telekom ügyfelei számára. A tribe feladata emellett a mobil hozzáférési hálózat tervezése, fejlesztése és üzemeltetése, új technológiák bevezetése, és az elavult technológiák kivezetése.
  • A Platform&Core Services Tribe célja a megbízható, stabil hálózati platform biztosítása a Telekom hang- és adatszolgáltatásaihoz, valamint rugalmas, könnyen elérhető platformszolgáltatások nyújtása belső és külső ügyfeleink számára.
  • A Fixed Access Tribe célja gigabit-képes, modern vezetékes hozzáférési hálózat biztosítása az ország egész területén.  
  • A Technology Steering Hub feladata a műszaki terület technológiai és pénzügyi stratégiai tervezésének, illetve infrastrukturális transzformációjának támogatása a tribe-okkal szorosan együttműködve.
  • A TU Service Management and Field Operations Tribe feladata a helyszíni üzemeltetés biztosítása az ország teljes területén, valamint a hálózati és szolgáltatási hibák megelőzése, elhárítása az ügyfelek számára.   
  • A Digital Platform Tribe feladata digitális platformok biztosítása a többi tribe számára.

 

Az új vezetők:

  • Szilágyi György, a Transport Networks Tribe vezetője 1987-ben lépett be a Magyar Telekom jogelődjéhez. Egyebek között több előfizetői kényelmi szolgáltatás bevezetésében játszott jelentős szerepet és projektvezetése alatt került bevezetésre az IP-alapú következő generációs rendszer, az IMS, amely a hangszolgáltatások központi eleme. A mobil és a vezetékes területek összeolvadását követően vezetőként a core hálózat fejlesztését és üzemeltetését kapta feladatul. Területének jelentős szerepe volt a VoIP, a 4G, valamint a VoLTE és VoWiFi szolgáltatások bevezetésében, illetve napjainkban az 5G szolgáltatás elindításában. Kezdeményezésére a Deutsche Telekom Csoport nemzetközi adatbázisfejlesztő kompetenciaközpontot hozott létre a Magyar Telekomnál, amely a DT Csoport több tagvállalatát is kiszolgálja.
  • Dr. Taszner István, a Mobile Access Tribe vezetője a Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett PhD-t, és a Miskolci Egyetemen tanított 2001-ig, amikor belépett a Westel-hez. Átviteltechnikai tervezőként és később osztályvezetőként részt vett a 3G bevezetésében. 2010-től az Átviteltechnikai Fejlesztő Központ vezetője volt, és a korábbi vezetékes és mobil átviteltechnikai hálózatok konszolidációját, a 4G-t támogató felhordóhálózat fejlesztését és a 100Gbps DWDM rendszer bevezetését irányította más sikeres projektek mellett. 2015-ben ismét a mobil csapathoz csatlakozott, és a stratégiai tervezesért felelős központot vezette. 2018-ban vette át a Vezetéknélküli Ágazat vezetését, ahol jelentős szerepet játszott az 5G szolgáltatás bevezetésében és fejlesztésében, illetve a mobil hálózat-korszerűsítési projekt elindításában.
  • Bóka László, a Platform&Core Services Tribe vezetője távközlési szakmérnök, majd mérnök-közgadász diplomát szerzett. 1995 óta dolgozik a Magyar Telekomnál (illetve annak jogelődjeinél). Szakmai karrierje a vezetékes távközlési hálózatokhoz kapcsolódik, annak minden területén dolgozott a fejlesztéstől kezdve az üzemeltetésig, 20 éve különböző vezető pozíciókban. Jelentős szerepe volt a szélessávú vezetékes internethálózat (ADSL) kiépítésében a 2000-es évek elején. Vezetésével indult az első hagyományos digitális telefonközpont modernizációs projekt, amely során az ország nyugati részében ún. SIP protokoll alapú technológiára álltak át. Nevéhez fűződik a Fixed Access Shared Service Center alapítása és működtetése a Deutsche Telekom Csoporton belül.
  • Kovács Róbert, a Fixed Access Tribe vezetője 1992-ben lépett be a Magyar Telekom jogelődjéhez, és azóta is a vállalatnál dolgozik. Az általa vezetett szervezeti egység jelenlegi feladata az optikai hálózat fejlesztése és a kábelhálózat korszerűsítése. Korábban a műszaki szolgáltatások és a műszaki támogató szervezeteket vezette a Lakossági Szolgáltatások területen. 
  • Dr. Orincsay Dániel, a Technology Steering HUB vezetője több mint húsz év telekommunikációs és IT vezetői és szakmai tapasztalattal rendelkezik. Tíz évet töltött az Ericssonnál, majd 12 éve csatlakozott a Telenorhoz. Az elmúlt öt évben a Telenor Magyarország Network Sharing igazgatója volt, mindemellett olyan projekteket vezetett, mint a Telenor Magyarország integrációja a PPF csoportba vagy a hálózati infrastruktúra új vállalatba történő átszervezése.
  • Nagy Péter, a TU Service Management and Field Operations Tribe vezetője húsz év szakmai tapasztalattal és tizenöt év vezetői tapasztalattal rendelkezik a szolgáltatásmenedzsment és -üzemeltetés területén. A diploma megszerzése után szakmai karrierjét az IBM Global Services Hungary-nél Shift vezetőként kezdte, majd 7 évet töltött a magyarországi Lufthansa Systems-nél a Microsoft Infrastruktúra Management részleg vezetőjeként.  2011-ben csatlakozott az Unisys Global Services Hungary-hez, ahol különböző vezetői pozíciókat töltött be a globális üzemeltetés területén. Az elmúlt években az üzemeltetési központok globális igazgatója volt, és feladatai között szerepelt többek között az üzemeltetési központok digitális transzformációs stratégiájának meghatározása és végrehajtása globális szinten.
  • Gareth Lewis, a Digital Platform Tribe vezetője a Leeds Egyetemen szerezte MA diplomáját mesterséges intelligencia témakörben. A játékiparban és az űriparban tett kitérőket követően az agilis módszertan és műszaki architektúrák szaktanácsadójaként tevékenykedett, majd az UBS-nél folytatta pályafutását. Az UBS-nél töltött 10 év alatt kezdetben a digitális és agilis transzformációt irányította, amely lehetővé tette a befektetési bank architektúrájának átalakítását és a middle és back office rendszerek jelentős konszolidációját. Ennek a projektnek a során került Lengyelországba 5 évvel ezelőtt. Idén a Lengyel UBS Befektetési Bank vezetőjeként vált meg az UBS-től.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció