Felhő alapú üzletmenet folytonossági kockázataink, avagy mit kell megtanulnunk a Facebook leállásból!

A Szervezetek jelentős része ma már valamilyen felhő szolgáltatást vesz igénybe az informatikai rendszerének üzemeltetése során. A felhő szolgáltatások rendelkezésre állása általánosságban sokkal jobb, mint a helyi szerverszobában üzemeltett rendszereké. De tudomásul kell vennünk, hogy a felhő szolgáltatás sem örök – magyarázta Sándor Zsolt András a Gill & Murry információbiztonsági partnere – Az ügymeneteinket fel kell készíteni az esetleges felhő szolgáltatások leállására, olyan szervezetek esetében mindenképpen, melyek határidős tevékenységeket folytatnak. Ilyen határidős tevékenység lehet a pályázati határidő, bírosági, hatósági jogvesztő határidők, közbeszerzési határidők stb.

Ezekben az esetekben senkit nem érdekel, hogy a Google, a Microsoft, vagy a Facebook, rendszere leállt és nem tudtuk beküldeni a szükséges dokumentumokat.

 

Rövid átgondolás és a belső szabályozás kialakítását követően a legtöbb szolgáltatás mellet könnyen kialakítható valamilyen alternatív ügymenet – ingyenes levelező szolgáltató regisztrálása, internet kávézó, papír alapú dokumentáció stb. A lényeg, hogy ne akkor kelljen kitalálni amikor sürget a határidő, hanem legyen kidolgozva egy eljárásrend, amit csak végre kell hajtani – zárta Sándor Zsolt András.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció