Miért fontos egy vállalkozás arculata, mit jelez a potenciális vevők felé?

Egy cég arculata az, amit a vevői felé mutat, vagyis ami alapján megjegyzik, megítélik, ami alapján döntenek egy esetleges együttműködés mellett vagy épphogy elutasítják azt. Tehát az arculattervezésen nem érdemes spórolni, mert a vevő ez alapján ítéli meg a termék vagy szolgáltatás minőségét. 

Tényleg szükség van arculattervezésre? A rövid válasz, igen, valóban, sőt kihagyhatatlan. Ezzel találkozni ugyanis a névjegykártyákon, a levélpapíron, vagyis manapság már inkább az elektronikus levelek fejlécén, egyéb reklámhordozókon. Márpedig az első benyomás fontos, a látványnak meg kell ragadnia a partner figyelmét, beazonosíthatóvá kell tennie a céget. 

Hívd fel magadra a figyelmet!

A cégarculat segít az azonosításban, hozzájárul ahhoz, hogy megjegyezhető legyen a vállalkozás. Az Ideastyle csapata az arculattervezés terén is komoly jártassággal, referenciákkal rendelkezik, számos vállalkozás számára készítettek már kreatív, egyedi és exkluzív arculatot. 

Szinte minden szegmensben nagy a verseny, óriási az online zaj, sokan versenyeznek a vevők kegyeiért, így hiába vannak remek termékeid, szolgáltatásod, ha nem tudod megragadni az új vevők figyelmét, mert nincs egyedi, jól beazonosítható, egységes arculatod. 

A látvány, az első benyomás rendkívül fontos. Egy jól kitalált, jól megtervezett arculat képes erre, képes kiemelni a tömegből és a versenytársaid fölé emelni. 

A jó arculat komoly értékkel bír, egyedi megjelenést, könnyű azonosítást tesz lehetővé, továbbá üzenetet hordoz.

Az arculat és a marketing stratégia

A jó arculat, vagyis vizuális megjelenés tükrözi a cég marketingstratégiáját, általa lehetségessé válik az új vevők megnyerése, a vásárlók törzsvásárlóvá alakítása, vagy egyéb céljaink elérése. Az arculattervezés is a megfelelő kommunikáción alapszik.

Egy magával ragadó vagy kifejező logó jó kezdet lehet a cégarculat kialakításában. Alacsony büdzsé esetén is érdemes szakemberekre bízni a grafikai tervezés feladatait, hiszen ők a tapasztalat és tudás birtokában rutinosan mozognak a pályán. A tervezéshez azonban szükséges, hogy tudd, mit akarsz közvetíteni a potenciális vevőid felé, legyen üzeneted. Ismerned kell a célközönségedet, a szokásaikat, az elvárásaikat. 

Fontos, hogy az arculat tükrözze az eladni kívánt termék vagy szolgáltatás színvonalát, ismét csak az első benyomás miatt. Nem érdemes tehát spórolni a tervezésen, megvalósításon, hiszen akár a visszájára is elsülhet.

Milyen egyéb arculati elemekre van szükség?

Amennyiben kialakításra került az üzenetet hordozó, minden felületen jól működő logó, ki kell választani, milyen egyéb arculathordozókra van szüksége a cégnek. Általában minél nagyobb egy vállalkozás, annál több arculati forma szükséges. 

Kisarculatra, vagyis a mindennapos használatra szánt elemekre, amelyekkel a partnerek gyakran találkoznak, szinte minden vállalkozásnak szüksége van. Egyéb esetben egy Arculati Kézikönyvben érdemes meghatározni a további elemek kialakításának szabályait.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció