Véget ért az Ericsson Programozó Bajnokság 2012

2012-ben már másodjára rendezte meg az Ericsson Magyarország az egyetemistáknak és friss diplomásoknak szóló C++ Programozó Versenyét. A háromfordulós, októberben és novemberben zajló bajnokságra közel 400 fő jelentkezett, akik közül a legtöbben az ELTE-ről és BME-ről érkeztek. 

2012-ben is közel négyszáz egyetemista és friss diplomás vett részt az Ericsson Magyarország C++ programozó versenyén. A háromfordulós bajnokság döntőjét a cég K+F központjában rendezték meg. Az idei bajnokságon a játékosságon és a látványosságon volt a hangsúly; de nem eltávolodva a telekommunikáció világától. A verseny egyik feladatában adótornyokkal kellett lefedni egy országot, a másikban űrhajókat kellett irányítani. Az első díjazott 3 fős csapat a tabletek mellett stockholmi utat nyert, ahol többek között az Ericsson Központ, a jövő technológiáját bemutató ’Experience Center’-ét is megnézhetik majd.

Az első fordulóban 24 programozáselméleti és szoftvertechnógiai kérdésekből álló tesztet kellett kitölteniük a versenyzőknek. Ezután két látványosságban sem szűkölködő forduló következett. Így például adótornyokat kellett elhelyezni egy ország területén, minél nagyobb lefedettség biztosításával. Ennek megoldásához nagyon sokféle megközelítést használhattak a versenyzők, így evolúciós, iterációs, és bonyolult matematikai tételeken alapuló módszereket alkalmazó algoritmusok is felbukkantak.

 

A lefedettség játék legjobb megoldása

 

Egy másik feladatban űrhajókat kellett irányítani a versenyzőknek. Annál több pontot kapott egy csapat, minél több műholdat tudott, minél kevesebb idő alatt meglátogatni. A 2. fordulóban külön-külön mérettettek meg az űrhajó ágensek, míg a 3. fordulóban egymás ellen folyt a csata.

Kucsma András és Márton Gábor szoftverfejlesztők voltak az Ericsson Programozó Bajnokság szakmai vezetői. Kucsma András azt nyilatkozta a döntő végén: „ A verseny rendhagyó mivoltát az biztosította, hogy mindkét programozói feladatot úgy készítettük el, hogy azok megoldását vizualizálni lehessen, azaz ne csak száráz pontszámként lássák a versenyzők a munkájuk eredményét.” Márton Gábor hozzátette: „Az idei versenyen a játékosságra és a látványosságra fektettük a hangsúlyt. Tettük mindezt úgy, hogy ne távolodjunk el a telekommunikációtól. Az ágensek vezérlése egy fejlett kommunikációs technológia megtanulását követelte, sok csapatnak már ez is nehézséget okozott.”

 

A győztes csapat - RoomOneOOne

 

A versenyt idén egy baráti társaság nyerte meg, akik 3 különböző egyetemen tanulnak. A RoomOneOOne névvel induló csapat tagjai: Parragi Zsolt (Nyugat-magyarországi Egyetem), Cséri Tamás (Eötvös Loránd Tudományegyetem), Sztupák Sz. Zsolt (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem).

A győztesek nagy örömmel nyilatkoztak a bajnokság végén: „Játékos és látványos verseny volt, amin jó volt itt lenni. A programozásról általában azt tartják, hogy a kódokkal teli képernyő előtt ülő fejlesztők száraz feladatokat oldanak meg. Ez a verseny is bizonyította, hogy ez nem így van. Az első forduló nehéz szakmai szűrője után izgalmas programozói munka várt ránk, amelyet a vizualizáció tett még látványosabbá. A döntőn 2 feladatot kaptunk, amelyet hármunknak kellett megoldanunk. Össze kellett tehát dolgoznunk, csapatmunka nélkül nem nyerhettünk volna.”

A győztes 3 fős csapat a tabletek mellett stockholmi utat nyert, ahol nemcsak a várossal, hanem a skandináv innovációs szellemiséggel is találkozhatnak majd útjuk során: meglátogathatják az Ericsson Központ, a jövő technológiáját bemutató ’Experience Center’-ét is. A második csapat tagjai tabletekkel, a harmadik helyezettek E-könyv olvasóval gazdagodtak.

 

A versenyhez kapcsolódó videók:

Ericsson Bajnokság 2012 - Döntő - Az űrcsata kezdete

 

Ericsson Bajnokság 2012 - Döntő - Az űrcsata végkifejlete

 

Ericsson Bajnokság 2012 - Döntő - Űrcsata: RoomOneOOne és a mELTEd harca

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció