Biztonsági aggályok fogják vissza az online fizetési szolgáltatások használatát

Az európai felhasználók 44 százaléka érzi magát sebezhetőnek, amikor interneten vásárol, és 38 százalékuk választaná gyakrabban az online fizetési módot, ha úgy érezné, hogy védik  a kibercsalások ellen. Ezek alapján úgy tűnik, az online fizetési szolgáltatók szenvedik meg, hogy a fogyasztók nem bíznak a saját biztonsági intézkedéseik hatékonyságában.

A Kaspersky Lab és a B2B International közös felmérése szerint az emberek nem érzik, hogy védve vannak az online fizetések során: 44 százalékuk sebezhetőnek érzi magát. A kutatás továbbá megmutatta, hogy az európai felhasználók 62 százaléka tart a pénzügyi csalásoktól az interneten,  és a további adatok számos példát feltártak a fogyasztók kellemetlenségeiről.

 

Így például, az interneten fizetők 34 százaléka  biztos benne, hogy még a pénzintézetek hivatalos mobilapplikációinak is több védelemre lenne szüksége, hogy teljesen biztonságossá váljon a használatuk. Ráadásul, 44 százalékukkal megesett már, hogy a folyamat közben leállította a műveletet, mert kétségei támadtak a tranzakció biztonságával kapcsolatban.

 

A felhasználók számára rendkívül fontos, hogy milyen szintű a kibercsalások elleni védelem amikor e-üzletet vagy online fizetési szolgáltatót választanak. A válaszadók 61 százaléka úgy nyilatkozott, hogy előnyben részesítené azokat a cégeket, amelyek további biztonsági intézkedéseket kínálnak a pénzügyi adatok védelmére. Ráadásul 71 százalékuk elvárja a bankoktól és az online fizetési szolgáltatóktól, hogy a számítógépét és mobilkészülékét is megvédjék a pénzügyi csalásoktól.

 

 

Ugyanakkor sokan tudatában vannak, hogy saját biztonsági intézkedéseket is foganatosítanuk kell a fizetési szolgáltató védelmén túlmenően. Bár a felhasználók 22 százaléka áthárítja a pénzügyi tranzakciókkal kapcsolatos minden  védelmi kötelezettséget a bankokra, 14 százalékuk pedig úgy gondolja, hogy egyedül ő felelős a saját védelméért, a többség, a megkérdezettek 59 százaléka véli úgy, hogy mind a felhasználóknak, mind  a bankoknak felelősséget kellene vállalniuk a pénzügyi adatok megóvásáért. Továbbá a felhasználók hajlandók új eszközöket is elfogadni a pénzintézetektől, hogy elősegítsék az online csalások közös megakadályozását.

 

Még mindig sokan biztonságosabbnak érzik, ha készpénzzel vagy  POS terminálon keresztül bankkártyájukkal fizetnek, mintha online vásárolnának a számítógépük vagy mobilkészülékük segítségével. Ez az idegenkedés gátolja az online fizetési piac fejlődését. Az elektronikus fizetési szolgáltatások gyakoribb használatának ösztönzése érdekében a bankoknak, e-üzleteknek és online fizetési szolgáltatóknak meg kell győzniük ügyfeleiket arról, hogy védve vannak a kibercsalóktól. Az egyik lehetőség, hogy több biztonsági szintet ajánlanak, amelyek kifejezetten a banki tranzakciók és az online vagy mobiltelefonon történő fizetések ellen irányuló pénzügyi csalásoktól védenek. Ezen tranzakció központú védelmi megoldások alkalmazása azonnal meggyőzi a felhasználókat arról, hogy a pénzük biztonságban van.” – mondta Ross Hogan, a Kaspersky Lab globális csalásmegelőzési részlegének vezetője.

 

A Kaspersky Fraud Prevention abban segít, hogy megnöveljük az online fizetési rendszerek és mobil fizetési platformok iránti bizalmat. Ennek a többszintű megoldásnak az alkotóelemeit mind a szolgáltató cég IT infrastruktúrájában, mind az ügyfél eszközeire (különféle rendszerű számítógépekre, tabletekre, okostelefonokra) telepítik. Ráadásul ez a megoldás olyan eszközöket is tartalmaz, amelyek segítségével a Kaspersky Lab fejlett technológiáira épülő, védett mobil applikációkat lehet létrehozni. Részét képezik továbbá olyan tudás alapú szolgáltatások, amely információt nyújtanak a legújabb kiberfenyegetésekről és azok leküzdésének módjairól. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció