Accenture felm√©r√©s az oktat√°si √©s v√°llalati k√©pz√©si rendszerekrŇĎl

Az Accenture szerint a digitális technológiák gazdasági eredményeit kockáztatják a nem megfelelŇĎ oktatási és vállalati képzési rendszerek. Ha nem fogadnak el radikálisan új tanulási módszereket és nem sikerül csökkenteni a képzettségbeli hiányosságokat, akkor elmaradhat az a 11,5 billió dollárnyi GDP-növekedés, amit a következŇĎ tíz év során az intelligens technológiákba való befektetés ígér.

 

 

Az  It’s Learning. Just Not As We Know It címŇĪ jelentés segít a vállalatoknak felmérni a munkavállalók számára megfelelŇĎ oktatási stratégiát. A G20 Ifjú Vállalkozók Szövetségével (G20 Young Entrepreneurs’ Alliance -YEA) készült elemzés megmutatja, hogyan fogják az intelligens technológiák megváltoztatni a munkával kapcsolatos feladatokat és azonosítja az ehhez szükséges új készségeket. A jelentés felhívja a figyelmet arra is, hogy az oktatási és vállalati képzési rendszereknek három cselekvési területre kell kiemelt figyelmet fordítaniuk.

 

A 14 országban zajlott kutatás eredményei szerint a dolgozók munkaidejének átlagosan 51 százaléka hatékonyabbá tehetŇĎ az intelligens technológiák által. A feladatok 38 százaléka automatizálható lehetne, de az eredményesség a munkaköröktŇĎl és a földrajzi elhelyezkedéstŇĎl is függhet.

 

Az új szakmai tudáskészletek növekvŇĎ fontossága 

A jelentés szerint a jövŇĎben a komplex gondolkodás, a kreativitás, a szocio-emocionális intelligencia és az érzékszervi észlelés fontossága szinte minden munkakörben növekszik, amely az intelligens technológiák bevezetésével még tovább nŇĎhet.

 

 

Az Accenture három területen javasol fejlesztéseket a készségválság megoldására: 

  • A tapasztalati tanulás felgyorsítása: a vállalatoknak többféle technikát kell alkalmazniuk, a tervezŇĎi gondolkodástól a technológiai munkaköröket segítŇĎ szimulációs tréningeszközökön át, a munkahelyi képzésekig és gyakornoki programokig. Az iskoláknak aktív projektalapú és csoportos tanulási lehetŇĎségeket kell biztosítaniuk a diákok számára. Fontos az olyan új technológiák alkalmazása, mint a virtuális valóság és a mesterséges intelligencia, hogy érdekesebbé és személyre szabottá tegyék a tanulást.
  • Az intézmények helyett az egyénekre kell összpontosítani: az oktatási és képzési céloknak – a végzŇĎsök száma helyett – a szélesebb körŇĪ készségek fejlesztésére kell ösztönözniük mindenkit. A képzéseknek a komplex gondolkodásra, a kreativitásra és a szocio-emocionális intelligenciára kellene fókuszálniuk. 
  • A kiszolgáltatott munkavállalók felkarolása: az idŇĎsebb munkavállalók, a kevésbé képzettek, a fizikai munkakörökben és a kisebb vállalkozásokban dolgozók nehezebben találnak munkát, és kevésbé férnek hozzá a képzésekhez. Célzott beavatkozásra van szükség ahhoz, hogy ezeket a munkavállalókat megfelelŇĎ képzési- és karrierlehetŇĎségek felé irányítsák. A tanfolyamoknak modulárisabbnak és rugalmasabbnak kell lenniük, hogy alkalmazkodjanak az életvitelükhöz. Az új finanszírozási modelleknek ösztönözniük kell az egész életen át tartó tanulást, például személyes képzési tervek támogatásával.

 

Az elemzéssel kapcsolatos további információkért látogassa meg a https://www.accenture.com/us-en/insights/future-workforce/transforming-learning weboldalt.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció