Tudnivalók Google Ads-hirdetésekről

Bár rengeteg keresőmotor létezik a nagyvilágban, mindössze 5-10 olyan van, amely ismert és amelyet sokan használnak. Ezek közül Európában a Google kereső a legismertebb.

A Google Ads az erre a keresőmotorra épülő fizetett hirdetéseket kezelő szolgáltatás, amely a hirdetéseket a találati lista előtt és után az organikus találatokhoz hasonlóan jeleníti meg, ösztönözve ezzel a látogatót, hogy rákattintson a hirdetésre. A hirdetőknek ugyanis csak a kattintások után kell fizetniük, függetlenül a megjelenések számától. 

 

Mit érdemes tudni a Google Ads működéséről?

 

A Google kereső algoritmusai ma már mesterséges intelligencia segítségével térképezik fel az oldalakat, ezért ma már nem lehet az oldalakon elhelyezett, a tartalomtól független kulcsszavak elhelyezésével becsapni a keresőt, tehát nem lehet ilyen trükkökkel a találati listában előre kerülni. A fizetős hirdetésekkel viszont lehetőség van arra, hogy az organikus találatokkal egyszerre, jó találati pozíciót kiharcolva jelenjen meg a weboldalunk a találati listában. Vannak persze céltudatos látogatók, akik nem foglalkoznak a hirdetésekkel, csak az organikus találatokkal, de szép számmal akadnak olyanok is, akik a lista minden elemére rákattintanak, különös tekintettel az első néhány helyen szereplő elemekre. 
 

 

Lehetőség van a listaszerű és a display hálózaton történő megjelenésre is. A display hálózaton történő megjelenésnél a hirdetések a képernyő jobb oldalán, a találati lista mellett jelennek meg. A hirdetések feladásánál meg kell adni azokat a kulcsszavakat, keresőkifejezéseket, amelyekre hirdetni szeretnénk. A hirdetések között az jelenik meg jobb pozícióban, aki többet ígér egy kattintásért. A hirdetés feladásánál meg lehet nézni az aktuális árat, ha hajlandóak vagyunk ennél többet adni, akkor tudunk a találati listában az első helyre kerülni. Mivel a normál találatoknál hosszú időt vesz igénybe egy jó pozíció kivívása, mindenképpen érdemes a fizetős hirdetéseket is igénybe venni. 

 

A licit összege mellett több más szempont - például a klikkelők száma - is szerepet játszik, de ebbe kár lenne most belebonyolódni. A maximális kattintási ár beállítása mellett meg kell adnunk egy költségkeretet, és biztosak lehetünk abban, hogy ezt a keretet a Google el is fogja költeni. 

 

A hirdetési kampányok megtervezéséhez és lebonyolításához vedd igénybe egy online marketing ügynökség, például a nagy tapasztalattal rendelkező Klikkmarketing szolgáltatásait. 

 

A megfelelő kulcsszavak megtalálásához segítségünkre lehet az ingyenesen használható Google Kulcsszótervező, amely ötleteket is ad a megfelelő kulcsszavakhoz, és minden kulcsszóhoz találunk statisztikai adatokat is.

 

Összegzés

 

Bármennyire is szeretnénk, ma már nagyon nehéz Google Ads nélkül a találati lista kedvező pozícióit elcsípni.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció