„Miben segĂ­thetek?” – kĂ©rdezi a digitĂĄlis asszisztens

Az elmúlt esztendƑkben számos bank kezdett digitális asszisztenst alkalmazni. A mesterséges intelligencia erejét hasznosítva a digitális asszisztensek idƑt takarítanak meg az ügyfelek számára az alapvetƑ banki mƱveletek terén, akik így még egyszerƱbben, gyorsabban és kényelmesebben intézhetik pénzügyeiket.

Egyre többen szoknak hozzá, hogy mindennapos online kereséseikhez, útvonaltervezéshez, feladat kiadáshoz olyan hang-vezérelt okos alkalmazásokat vegyenek igénybe otthonukban, mint az Alexa, a Siri vagy a Google Segéd. „Ahogy a hangalapú vezérlés technológiája egyre hatékonyabbá és pontosabbá válik, sokak számára úgy válik egyre egyszerƱbbé, hogy banki mƱveleteiket telefonon keresztül, egyszerƱ beszédhanggal végezzék, ahelyett, hogy kézzel írnák be a szükséges információkat” – mondja a téma szakértƑje, Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetƑje. Németh Balázs néhány olyan nemzetközi példát is említ, amelyeket javítják a bankolás élményét és amelyek miatt sokan szívesen kipróbálnák ezeket az új digitális segítƑket.

 

EgyszerƱbb keresés

Amennyiben a folyószámlánkról alapvetƑ információra van szükségünk ‒ de nem akarjuk felhívni az ügyfélszolgálatot, vagy nem akarunk belépni az e-bankba ‒, a digitális asszisztens egyszerƱen megmondja az egyenlegünket. A legtöbb digitális asszisztens ‒ mint például a Chase Bank Digitális Asszisztense ‒ megmutatja a folyószámla egyenlegét, segíti a számlák kifizetését vagy átutalások kezdeményezését, áttekintést ad a megtakarításokról és ha kérjük, megadja a bankszámla számát is. Képes abban is segíteni, hogy szükség esetén zároljuk a bankkártyánkat, és a legfontosabb banki ügyleteket elintézi a mobilapplikáción keresztül. 

 

 

Semmit a kéznek

Ha elege van a karakterek bepötyögésébƑl, a helytelen szavakat átíró javítóprogramokból, a digitális hangasszisztens gyorsabb és egyszerƱbb utat kínál a bankszámlával kapcsolatos információk megszerzésére. Egyes digitális asszisztensek beszélnek is, ahogy például Erica, a Bank of America mobilapplikációjában mƱködƑ virtuális segéd. Vagy a US Bank Smart nevƱ asszisztense, amellyel lehet beszélgetni, csak gombok nyomogatásával utasításokat adni, vagy éppen be is lehet pötyögni a kérést. 

 

„A digitális hangasszisztensek azoknak az ügyfeleknek jelentenek könnyebbséget, akik szívesen használnak más, hangvezérelt szolgáltatásokat is a telefonjukon, így hasonló élményben részesül egy banki digitális asszisztens esetén is” – teszi hozzá Németh Balázs.

 

Gyors tranzakciók 

Az olyan banki virtuális hangasszisztensek segítségével, mint Erica-val vagy a Smarttal, egyszerƱen és gyorsan lehet pénzt utalni, legyen szó akár családtagokról, barátokról vagy például szolgáltatókról. A Smartnak például hangutasításba lehet adni, hogy végezzen el egy átutalást. ElegendƑ annyit mondani, hogy „Helyezz át pénzt a megtakarítási számláról a folyószámlára!”; vagy „Küldj Gézának ötezer forintot!”; „Jegyezz elƑ harminc ezer forint határidƑs átutalást az autó törlesztésére!”. 

 

A jövƑ bankja

A pénzintézetek világszerte hatalmas összegeket fordítanak a digitális technológiák fejlesztésébe. A digitális bankolás ma már természetes. Ahogy a digitális ügyfélszolgálati technológia fejlƑdik és egyre inkább elterjed a Sirihez, az Alexához és a Google Segédhez hasonló hangvezérelt applikációk használata, a banki ügyfelek úgy fognak egyre inkább a virtuális asszisztens által nyújtott szolgáltatásokra támaszkodni. 

 

„A K&H Csoport a digitális technológiák innovatív alkalmazása révén igyekszik segíteni ügyfeleit, hogy még sikeresebbek legyenek pénzügyeik terén” – mondja Németh Balázs, aki kiemeli: „a jövƑben egyre okosabb digitális eszközöket alkalmaznak majd a bankok, amelyek egyre inkább személyre szabott információkat, késƑbb pénzügyi tanácsokat is nyújtanak majd az ügyfeleknek”.

 
 
 

KapcsolĂłdĂł cikkek

 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł