Döntőben a legjobb 8 csapat a Megoldások a holnapért kihíváson

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.

A Megoldások a holnapért kihívás jelentkezői idén sem könnyítették meg a szakmai zsűri feladatát, ugyanis a versenyre leleményesebbnél leleményesebb ötletekkel jelentkeztek. A döntőbe egy pécsi, egy tótkomlósi és hat budapesti csapat jutott, ők mérhetik össze elképzeléseiket az utolsó fordulóban. A jövő oktatását megreformálók a mesterségesintelligencia-alapú digitális karakterek oktatásban való felhasználására, valamint a könyvolvasás népszerűsítésére helyezik a hangsúlyt. A fenntarthatóságért küzdő csapatok a káros vegyületeket tartalmazó blokkok kiváltására, valamint a hungarocell újszerű felhasználására szolgáló megoldásokat dolgoznak ki. A közösségfejlesztés témaköre iránt fogékonyak pedig az idősebbek megsegítését és a diákok lakhatását összehangoló, illetve a látássérültek digitális felzárkóztatását, és a menstruációval kapcsolatos edukációt, valamint a közös, játékos országjárást támogató ötletet valósítanának meg.

 

A dobogó előszobájában: a legjobb nyolc ötlet

 

Ötven közül választották ki azt a nyolc diákcsapatot, aki 2024. május 31-én a döntőben személyesen bemutathatja ötletét. Az utolsó fordulóban az alábbi csapatok következő ötletei győzték meg legjobban a zsűrit:

● A Blokk: A pécsi Leőwey Klára Gimnázium tanulói a fenntartható, alternatív megoldással támogatnák az emberek egészségét. Egy olyan integrálható, digitális, papírmentes számlázási rendszert hoznának létre, amely a környezetet is jobban óvja. A vásárlók emellett nem lennének kitéve a papírszámlákban előforduló – egészségre káros – biszfenol-A vegyipari alapanyagnak vagy annak vegyületeinek sem.

● BlindSpot: A látássérülteknek egy különleges programot és perifériarendszert dolgoznának ki a Táncsics Mihály Tehetséggondozó Kollégium növendékei, amely lehetővé teszi a digitális tartalmak látássérült-barát megjelenítését. Egy olyan monitorban látják a jövőt, amely a betűket Braille-írássá formálja, és kiemeli a képernyőből, így a gyengénlátók számára is használható.

● CountrXtreme: Az ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium diákjai egy közösségformáló applikációt hoznának létre, amelynek célja, hogy a vidéki régiók ismert és ismeretlen kincseit játékos és újszerű versenyek keretében fedezhessék fel a résztvevők, amelyekért pontokat szerezhetnek.

● Én Hormonom: A budapesti Eötvös József Gimnázium csapata egy, a fiatal lányokat érintő menstruációval és hormonháztartással kapcsolatos ismeretterjesztő oktatási anyagot javasolna. A fővárosi csapat abban látja a kihívást, hogy sok fiatal végül fogamzásgátló tablettát választ az alternatív megoldások megismerése helyett.

● Isolated girls: A Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Óvoda tanulói a hungarocellt – a fenntarthatóság jegyében – újszerű módon, újrafelhasználva alkalmaznák. A hungarocell egyik formájával, az polisztirolgyönggyel bélelnének kabátokat annak hőszigetelő jellege miatt.

● LendAHand: A Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium diákjai egyaránt támogatnák a segítségre szoruló időseket és a lakhatási nehézséggel küzdő egyetemistákat. Egy közvetítő, közösségi weboldalt és applikációt hoznának létre, ahol a két korosztály egymásra találhat és kölcsönösen segíthetnek egymásnak. Az egyetemista jutányos áron juthat albérlethez, miközben „főbérlőjét” a mindennapi kihívásokban – például bevásárlás, főzés, takarítás – segítheti.

● Polyp: A Közgazdasági Politechnikum Alternatív Gimnázium növendékei a digitális oktatás módjait alkotná újra. Olyan platformot hoznának létre, ahol a tanulók a felület új, digitális karaktereitől – az élethű kommunikációt reprodukálva – kaphatnak segítséget, függetlenül a témától. Elképzelésük fontos pontja, hogy a diákok egy-egy olyan virtuális mentort kaphatnak, akik a későbbiekben is támogathatják őket.

● Wave: A Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanulói a fiatalabb korosztály olvasási szokásain javítana. Elsődleges céljuk, hogy a fiatalokat olvasásra ösztönözzék, mindezt pedig játékos formában népszerűsítsék, egy weboldal, majd applikáció képében. A felület – más olvasói fórumtól eltérően – a társkereső oldalak tetszik-nem tetszik mintáján alapulna.

 

 

Egy hónap az utolsó megmérettetésig

 

A versenyzők újabb oktatóvideók formájában kapnak további segítséget, amellyel finomíthatnak formálódó elképzelésükön. A diákok fejlődését egy prezentációs tréning, valamint csapatonként 2-2 mentor támogatja, akik visszajelzéseikkel és észrevételeikkel segítik a döntőre való felkészülést. A legjobb nyolc csapat diákjai az online kurzusok mellett, április 27-én személyesen a többi csapat versenyzőivel, és saját mentoraikkal is találkozhatnak, ahol nemcsak a továbbjutást ünnepelhetik meg, hanem a Momentán Társulat kommunikációs és prezentációs tréningjén vehetnek részt. A versenyzőknek még hat hét áll rendelkezésére, hogy – szakértői útmutatásokkal gazdagodva, – ötleteiket prototípusok formájában valósítsák meg, elképzelésüket kreatív, meggyőző formába csomagolják. 

 

A május 31-i döntőben a zsűri a kreativitás, a kritikus gondolkodás, a megvalósíthatóság és a prototípus működése, a prezentáció, valamint a csapatszellem alapján pontozza a bemutatókat. A tanulók a kutatómunka alaposságával és a kivitelezés módjával további pontokat szerezhetnek. A dobogós csapatok a Samsung webáruházából 6 millió forint összértékű készülékkel bővíthetik egyéni és oktatási intézményeik eszközparkját. Az első helyezett csapat nyertesei 1 200 000, iskolájuk 1 000 000, tanáruk pedig 500 000 forint értékben választhatnak a készülékek közül. A második csapat diákjai 900 000, oktatási intézményük 700 000, míg tanáruk 300 000 forint értékben válogathatnak az eszközökből. A harmadik csapat tagjai 700 000, iskolájuk 500 000, míg tanáruk 200 000 forint értékű készülékkel gyarapíthatja egyéni és oktatási intézménye digitális tárházát.

 

Bővebb információ és a pályázat részletes leírása és jelentkezés a www.edisonkids.org és a www.samsung.com/hu/solvefortomorrow/ weboldalon érhető el.

 

EdisonKids mentorok:

Gódor Zola, a Rapid Matek alapítója

Bittera Réka, a The good persona alapítója, marketing és kommunikációs tanácsadó

Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója és ügyvezető igazgatója

Detrik Szimonetta, a Bridge Budapest üzletfejlesztője

Bárdió Luca, a KIKAPCS. társalapítója és kuratóriumi elnöke

Posta Donát, a SmappLab társalapítója és ügyvezető igazgatója

Csalár Bence, a Studio Csalar társalapítója és divatújságíró

Dalmadi Juli, a Secontaste alapítója

 

Samsung mentorok:  

Bogár Ágota, HR Business Partner

Boda Márta, CRM és Loyalty menedzser

Borsos Bence, termékmenedzser

Merész Dénes, termékoktató

Nagy Diána, termékmenedzser

Nemes Dániel, hálózatért felelős vezető

Varga Zsaklin, ügyfélszolgálati menedzser

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció