Virtuális séta a Szépművészeti Múzeumban

A Microsoft, az Arcus Interactive Group és a Szépművészeti Múzeum együttműködésében megvalósult alkalmazás segítségével egy képzeletbeli, virtuális térben is megismerkedhetünk a múzeum állandó gyűjteményeinek válogatott műalkotásaival. A virtuális séta néven a múzeum weboldaláról elérhető alkalmazást az Arcus Interactive Group szakemberei fejlesztették, a fejlesztés támogatója a Microsoft, a technológiai háttér pedig a Microsoft által frissen bemutatott Silverlight technológia.

A Szépművészeti Múzeum weboldalán működő virtuális séta a program futtatásához szükséges letöltéseket követően nemcsak a műtárgyak térbeli megtekintését teszi lehetővé, hanem a 3D virtuális galériákat járva a falon függő festményekre kattintva egy szintén háromdimenziós prezentációs ablakban a műtárgyakról szóló információkhoz is hozzájuthatunk.

Az Arcus Interactive Group munkáját a Szépművészeti Múzeum egy térhálós 3D modellel alapozta meg. Mihály Mária, a Szépművészeti Múzeum főigazgató-helyettese elmondta: „A múzeum közösségi tér: összeköti a kultúra, az üzlet, a társadalom különböző területein működő embereket. A virtuális séta alkalmazással szélesebb látogatói rétegeket érünk el, inspiráljuk a művészeti életet, megkönnyítjük a tanulást, a keresést, dinamizmust viszünk a klasszikus képzőművészeti térbe.”

A Silverlight interaktív felhasználói felületek elkészítésében nyit új távlatokat. Fő jellegzetessége, hogy a videó- és 3D megjelenítéseket minden eddigi technológiánál kreatívabban képes kezelni, így a virtuális séta alkalmazásban a Szépművészeti Múzeumban kiállított műtárgyakat is három dimenzióban jeleníti meg. A térbeli, intuitív navigáció minden eddiginél nagyobb fokú bevonódást tesz lehetővé, izgalmasabb élményt nyújt a látogatók számára, akik a virtuális élmény nyomán már a múzeumban is felkészültebben közeledhetnek a festményekhez.

A virtuális séta elkészítését a Microsoft támogatta. „A Microsoft számára kiemelt fontosságú a kultúra támogatása, minél szélesebb körhöz történő eljuttatása. Ebben a küldetésünkben remek partnerre találtunk az Arcusban, akivel a valóban újdonságot jelentő technológia egy még feltáratlan területén dolgozhattunk. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a Szépművészeti Múzeum jelenhetett meg ebben az egyedülálló virtuális térben” – mondta el Csiszár Dénes, a Microsoft Magyarország webstratégiai tanácsadója. A hazánkban újgenerációs technológiáival frissen debütáló szoftveróriás a Silverlight világviszonylatban is egyedülálló felhasználását látta viszont befektetéséből.

Az Arcus Interactive Group a régióban elsőként dolgozott Silverlight technológiával. A Microsoft június 10-11-i közép-európai konferenciáján - több más új generációs technológiája mellett - mutatta be az integrált webes platformot. A bemutató demonstrációs anyagának elkészítésére a Microsoft az Arcus Interactive Group szakembereit kérte fel. Toldi György, az Arcus fejlesztési igazgatója szerint „a Silverlight sokkal kreatívabb, sokkal produktívabb, mint a flash vagy a html környezet.” A Silverlight platformon elkészített megoldások nemcsak az interneten jelenhetnek meg, hanem úgyanúgy működhetnek mobilon, futhatnak CD-ről, vagy akár interaktív tv-ben egy set top boxban is betölthetőek.

Végvári Imre, az Arcus kreatív és kommunikációs igazgatója szerint „az eddigi technológiákat – például Flash, HTML - meghaladóan élményszerű működési lehetőségek révén a Silverlight univerzális platformmá válhat a közeljövőben.” A Microsofttal és a Szépművészeti Múzeummal zajló együttműködésében megismert technológiát az Arcus a hosszú távú üzleti értékteremtés eszközévé teszi megrendelői számára.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció