Kevés a Triple Play-t igénybe vevő háztartás

Meglepő számadatot tartalmaz a magyar Data Research cég "Telekommunikációs Mosaic 2009" című tanulmánya, amely szerint a hazai háztartásoknak jelenleg csak mintegy 6%-a vesz igénybe Triple Play (internet, tévé, telefon) szolgáltatást.

Ez akkor is a több mint négy éve a szolgáltatók kínálatában lévő Triple Play sikertelenségére utal, ha a tanulmány hangsúlyozza: a háztartások 20 százaléka "Triple Play érett", azaz mindhárom (internet, tévé, telefon) szolgáltatást igénybe vesznek, ám nem azonos szolgáltatótól. A tanulmány további szegmentációja a háztartások Triple Play "érettsége" alapján a következő: 34 százalékukban két szolgáltatást vesznek igénybe, ám nem zárható ki a jövőben a harmadik bevezetése; 29 százalékuknál mindössze egy távközlési szolgáltatás található, de nem zárható ki a másik kettő jövőbeni bevezetése; 11 százalékuknál pedig semmiféle lakossági távközlési szolgáltatás sincs, vagy valamelyik biztosan nem is lesz.

Ezzel is foglalkozik egy, a közeljövőben megtartandó "Konvergencia az ügyfelek szemüvegén keresztül" című szakmai rendezvény, amelynek előadói a 2009-es piaci helyzet ismertetése keretében felteszik a kérdést: valóban rohamosan terjed a Triple Play, napjaink technikai fejlődéséből mennyit érzékelnek a fogyasztók, és milyen piaci átrendeződések várhatók a közeljövőben?  Április 2-án, a budapesti Novotel Budapest Danube-ban, az SPSS és a Data Research rendezésében sorra kerülő félnapos fizetős szeminárium szakmai programja várhatóan a következőket fedi le: konvergencia és szabályozás, a televíziózás új korszaka, szakmai vélemény a konvergenciáról, a hazai és külföldi telekommunikációs piac különbségei, internetezési szokásaink változásai, a telekommunikációs Mosaic tanulmány.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció