PR-baki a "nemzeti együttműködés" kommunikációjában?

Hamarosan új Alkotmányunk lesz, melybe az alkotmány-előkészítő eseti bizottság javaslattevő felkértjein kívül várják a civil szervezetek és személyek véleményét is. Azonban mindez nem lett eléggé beharangozva ahhoz, hogy kövesse a kormány eddigi "nemzeti"-brand kommunikációjának ívét. Erre hívja fel a figyelmet Horváth Dávid NetMiniszterelnök is, aki így ír erről blogjában:

"Ez mind szép és jó, csakhogy kommunikációs szempontból sokkal ügyesebben is ki lehetett volna használni az egész alkotmányozást. Ebből a célból létrehozni egy aloldalt a magyarorszag.hu-n, ahol szavazói környezetet teremtve, a beérkező javaslatokat a netezők bírálták volna el. Így nem igényel nagyobb feldolgozói apparátust a beérkező javaslatok sokasága, kisebb a hülyeségek előretörésének aránya, hiszen azokat leszavazzák (ill. ha mégsem, akkor az jelzés értékű társadalomkritikának tudható be) és a kormánypárti/ellenes állampolgárok is elégedettebbek lehettek volna, mert megvolt a beleszólás látszata. Végül az így kialakult – top 10-20-valamennyi – javaslatokból kedvére válogathatna a bizottság – hiszen ne zárjuk ki az értelmes ötletek lehetőségét. Majd, ahol megadtak elérhetőséget, ott felkeresni az adott javaslattevőt és kiemelni, hogy a nép egyszerű lánya/fia is részt vett a kezdeményezésben."

A brand kommunikációs folytonossági hiánya feltételezhetően a korábbra hozott Alkotmány megszavazásával indokolható. Azonban "ha egy értelmes javaslat sem születne, az akció már önmagában is kedves gesztus lett volna és jó kommunikációs fogás" - zárja gondolatát a NetMiniszterelnök.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció