Közzétette második negyedéves pénzügyi eredményeit a Telenor

A magyar piac egyik vezető mobil távközlési vállalatának második negyedéves eredménye javuló tendenciát mutat az előző időszakhoz képest.

A többi piaci szereplőhöz hasonlóan az utóbbi években a Telenor is megérezte a gazdasági recesszió, a csökkenő fogyasztói vásárlóerő és a távközlési különadó hatásait, azonban mindent megtett az elmúlt években, hogy mérsékelje a negatív piaci környezet hatását. Ezért ésszerűsítette működési kiadásait, hálózatmodernizációs programot indított új generációs hálózata kiépítésére és új szolgáltatások bevezetésével igyekezett a lehető legtöbb ember számára elérhetővé tenni az internetet. Ezek az erőfeszítések és a piaci környezet együtt határozták meg a Telenor eredményeit. 

 Főbb eredmények:

· Tovább nőtt a nem hangalapú szolgáltatásokból származó árbevétel.

· A teljes árbevétel 1,7 milliárd forinttal maradt el 2010 második negyedévétől, de a trend a javulás jeleit mutatja.

· Az EBITDA egyszeri tételek levonása előtti nominális összege 3,2 milliárd forinttal volt alacsonyabb 2010 második negyedévéhez viszonyítva, elsősorban a 2,4 milliárd forintos távközlési különadó miatt.

 · A beruházások (CAPEX) értéke 0,9 milliárd forinttal volt kevesebb, mint egy évvel korábban a tevékenységek eltérő ütemezése miatt. A második negyedévi CAPEX-et a mobil szélessávú technológia fejlesztése határozta meg.

 

Christopher Laska, a Telenor Magyarország Zrt. vezérigazgatója így nyilatkozott a vállalat helyzetéről, kilátásairól:

„Ahelyett, hogy egyszerűen csökkentenénk költségeinket és várnánk a pénzügyi és gazdasági válság végét, úgy döntöttünk, befektetünk a jövőbe. Elindítottuk hálózatmodernizációs programunkat és célul tűztük ki, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük az internetet. E döntéseink helyesnek bizonyultak. Ha a magyar gazdaság növekedésnek indul és a hatóságok stabil jogi környezetet teremtenek, bátran lehetünk optimisták a következő időszakkal kapcsolatban”

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció