A Facebook idővonal még személyesebbé válik

Eddig annak függvényében rangsorolta az idővonalunkra a posztokat a Facebook, hogy miket osztunk meg, lájkolunk vagy keresünk, mostantól belekombinálja ebbe az - amúgy is bonyolult - algorítmusba az egyértelmű választásunkat is, hiszen kérdőíven tudakolja, hogy mi mit is preferálnánk.

Hogy ez jó vagy rossz, az majd elválik: az online magazinoknál minden esetre nem jött be, hogy az olvasót kérték fel szerkesztőnek, a túlnyomó többség nem szabta át saját ízlésének megfelelően a hírfolyamot, viszont kiválasztotta azt az online magazint, amelyik javarészt neki tetsző híreket publikál.

A Facebook más, hisz nemigen van alternatíva, de itt se biztos, hogy előnyös a túlzott testreszabás: hovatovább azt hiszi minden olvasó, hogy a világ csupa olyasféle emberekből áll, mint ő, nincs kivel és mivel vitatkozni, hisz barátaink és lájkjaink alapján egyre inkább olyan olvasnivalót kapunk, amit akár mi is írhattunk volna, ami nekünk tetszik. A kérdőívekkel ráadásul osztályozhatjuk különféle szempontok szerint a posztokat, aminek az előnye a Facebook szemszögéből egyértelműen látszik (még többet fog tudni rólunk, ízlésünkről, preferáciáinkról), de a mi szemszögünkből már kétséges, hogy ez jó lesz-e nekünk...

 

Ugyancsak a Facebook érdekeit szolgálja az, hogy megkérdez minket: mennyire tartjuk reklámnak az adott tartalmat. A promóciós célú megosztások ugyanis nem "neki fütyülnek", vagyis ha az ilyen tartalmakat jobban szűri az algoritmus, akkor a cégek is jobban rá lesznek szorítva a fizetős hirdetésekre, tartalmuk pénzzel alátámasztott szponzorálására.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció