A hazai e-kereskedŇĎk negyed√©nek legal√°bb 25 sz√°zal√©kkal cs√∂kkent a forgalma a Temu miatt

Bár a kínai e-kereskedŇĎ Temu csupán néhány hónapja jelent meg a hazai piacon, rendkívül agresszív hirdetési politikával kombinált árverseny révén máris a hazai e-kereskedelmi piac egyik domináns szereplŇĎjévé vált. A hazai webáruházak 83 százaléka tekinti komoly versenytársnak az új kínai versenytársat, melynek megjelenése miatt 52 százalékuk érzékel kisebb-nagyobb visszaesést a forgalmában – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál felmérésében részt vevŇĎ közel 300 hazai internetes áruház válaszaiból.

 

Az elmúlt idŇĎszakban jó eséllyel minden hazai felhasználó rendszeresen találkozhatott a közösségimédia-felületeken, illetve a Google szolgáltatásán keresztül megjelenŇĎ reklámokban a Temu által hirdetett termékekkel. A hazai mértékhez viszonyítva szinte korlátlan marketing-költségvetéssel megtámogatott piacszerzŇĎ stratégia rövid idŇĎn belül felforgatta a hazai e-kereskedelmi piacot, immár a fogyasztók egyre szélesebb köre költ a kínai webáruház rendkívül alacsony árréssel kínált termékeire. A GKID januári felmérése szerint a külföldrŇĎl is rendelŇĎ ügyfeleknek szeptemberben még csupán 0,5 százaléka vette igénybe a Temu szolgáltatását, az elmúlt hónapban viszont ez az arány már elérte a 29 százalékot.

 

Az Olcsóbbat.hu felmérése is azt mutatja, hogy az új versenytárs megjelenését komolyan megérezték a hazai e-kereskedŇĎk, akiknek 52 százaléka számolt be az új konkurens miatt bekövetkezŇĎ árbevétel-csökkenésrŇĎl, csaknem negyedük (24%) esetében a visszaesés mértéke meghaladta a 25 százalékot.

 

 

A kínai PDD Holdings által üzemeltetett Temu saját adatai szerint több mint 25 millió terméket kínál, így nem meglepŇĎ, hogy a magyar webáruházak 28 százaléka jelezte azt, hogy termékkörének több mint fele esetében tekinthetŇĎ a Temu közvetlen versenytársnak.

 

Az e-kereskedelmi cégek 83 százaléka tekint a Temura veszélyt jelentŇĎ ellenfélként. Az éles verseny idŇĎtartamára vonatkozóan azonban igen eltérŇĎek a várakozások.

 

„A masszívan veszteséges kampányt hosszú távon ilyen intenzitással igen nehéz fenntartani, ezért a válaszadóknak 29 százaléka arra számít, hogy az elsŇĎ félév végére, további 54 százalékuk pedig arra, hogy az idei év végére jelentŇĎsen csökken majd a Temu agresszív jelenléte a hirdetési felületeken – mondta Dévavári DezsŇĎ, az Olcsóbbat.hu vezetŇĎje. – Csupán 17 százalékuk érzi úgy, hogy ez az intenzív piaci nyomulás akár több éven keresztül is fenntartható marad. Kérdés azonban, hogy közben hány hazai webáruház szŇĪnik meg az öldöklŇĎ verseny hatására.”

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció