Növekedtek az e-kereskedelemmel kapcsolatos panaszok

Az Európai Fogyasztói Központok Hálózatához 2008-ban 9.006, 2009-ben 10.401 panasz érkezett az elektronikus kereskedelemmel kapcsolatban - közölte az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.

Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata nemrégiben tette közzé Az Európai Online Piactér: Fogyasztói Panaszok 2008-2009 című tanulmányát az elektronikus kereskedelemről.

 A 29 Európai Fogyasztók Központot összefogó hálózat tanulmányából kiderül, hogy mindkét évben a német, az angol és a francia web kereskedők ellen éltek leggyakrabban panasszal a fogyasztók.

 A fogyasztóvédelmi szervezet rámutat arra is meglepő módon a globális válság hatására 19 százalékkal csökkent 2008-ban a panaszok száma az előző évhez képest. A visszaesésnek oka lehet, hogy a fogyasztók jövedelme a válság alatt visszaesett, illetve a fogyasztói tudatosság növekedett.

 Továbbra is problémát jelentenek az internetes csalók, különösen a használt autók és az elektronikus termékek online értékesítése terén - írja közleményében az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.

 A fogyasztóvédők tájékoztatása szerint a tanulmány írói szorgalmazzák a biztonságos online fizetési módok alkalmazását annak érdekében, hogy a fogyasztók elkerüljék a csaló kereskedőket, hiszen az ilyen típusú bűncselekmények jelentős mértékben visszavetik az elektronikus kereskedelembe vetett fogyasztói bizalmat.

 A tanulmánynak rámutat arra is, hogy a digitális tartalmak adásvételének szabályozási hiányos - közölte az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció