MS ERP megoldás építőipari és holding vállalatokra

A Revolution Software Kft. mai sajtótájékoztatóján a cég idei pénzügyi eredményei és 2007-es tervei mellett bemutatásra került a Microsoft (MS) Dnamics NAV alapon építőipari és holding vállalatok részére saját erőből kifejlesztett ERP megoldás is.
A Revolution pénzügyi adatai: 2006 (várakozás): 400 millió forintos forgalom, 40 millió forintos adózás előtti eredmény. A teljes bevételből 150 millió forint származik idén a Dynamics NAV értékesítésekből. Eddig 13 projektet bonyolítottak le és közel 40 cégnél vezették be az MS ERP termékét. 2007-ben a tervek szerint az ERP-ből származó bevételeket megduplázza a cég, amely 600 millió forintos összforgalmat tervez a jövő esztendőre.

A  MS Dynamics NAV-hoz való, kisebb ügyviteli rendszernek megfelelő Revolution-hozzáfejlesztés révén főleg az 1 milliárd forint éves árbevétel fölötti építőipari vállalatok találhatnak speciális problémáikra vállalatirányítási rendszer megoldást. A rendszer, plusz hozzáfejlesztési megoldás (likviditástervezés és kontrolling), plusz szervezés együttes ára 10 millió forinttól indul. Az első referenciák: SCD Holding, Narva Építő. A Prím Online kérdésére, hogy az előkészítés, szervezés és eladás funkciókon kívül még mit vállal a cég, a válasz: a hazai építőiparban ismert gyengébb IT-ellátottság miatt a Revolution a megoldással összefüggő oktatási feladatokat is vállal. Elsősorban azokat a hazai építőipari vállalatokat célozzák meg, amelyek már rendelkeznek valamilyen professzionális gyártótól származó, vagy saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerrel.

A Revolution Likviditástervezés és kontrolling modulja a Microsoft Dynamics NAV kis- és középvállalatok számára készült vállalatirányítási rendszeréhez készült, amely már önmagában is átfogó megoldást nyújt a pénzügyi folyamatok, az ügyfélkezelés és az elosztási csatornák folyamatainak optimalizálására. Az iparági vertikumok speciális igényeit lefedő megoldások ráépülnek a vállalatirányítási rendszer széleskörű alapfunkcióira, azokkal szorosan integrálva működnek. Ilyen speciális megoldást fejlesztett ki a Revolution, amely számos cég számára nyújt más vállalatirányítási rendszerekben nem elérhető funkciókat. A Revolution szerint az építőipari cégek könnyen javíthatják versenyképességüket vállalatirányítási rendszerek bevezetésével. A bevezetés azonban csak akkor vezet valós eredményre, ha az a hagyományos vállalatirányítási feladatokon kívül figyelembe veszi az iparágra jellemző sokszor szélsőséges feltételeket. A napjainkban használt ERP rendszerek nem kezelik azokat a problémákat, amelyekkel az építőipari beruházó, generálkivitelező és a holding formában működő cégek nap mint nap szembenéznek. Így többek között nem képesek több nagyértékű, hosszú távú projekt egy időben való kezelésére, nem jelzik előre a likviditási nehézségeket, nem felkészítettek nagy értékű hitelek kezelésére. Holdingvállalatok esetén nem alkalmasak a különböző működési területek, projektcégek tevékenységének, pénzügyi műveleteinek összehangolása, és szintén nem képesek speciális pénzügyi műveletek (bankgarancia, garanciális visszatartás etc.) kezelésére. Az általános ERP rendszerek szintén nem képesek különböző iparági specialitásokat egy rendszeren belül kezelni, a terveket akár projektszintre lebontani, valamint a vállalatok közötti kapcsolatokat kezelni, holott ezek az igények alapvetők egy holdingvállalat számára.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció